ĆWICZENIE 4

WPŁYW NA SWÓJ DOBROSTAN POPRZEZ MOC MYŚLI

1. Najpierw zapraszam Cię do obejrzenia króciuchnego filmu. 

Już wiesz, że myśli mają olbrzymią moc na wszystko - na Twój dobrostan.

Wpływają na Twoje uczucia (jak sobie będziesz myśleć, że np. "będzie źle, ... się nie uda" - to zapewne będziesz się czuć zrezygnowana/-y, przybita/-y, zgaszona/-y, smutna/-y... )

Wpływają na reakcje ciała, a w dłuższym czasie na stan zdrowia (po myślach takich, jak wyżej - Twoje ciało zapewne osłabnie, skuli się, albo napnie się złością, zmieni się Twój metabolizm... )

Wpływają na Twoje zachowanie i działanie ( prawdopodobnie wówczas skulisz się na kanapie i zapadniesz w marazm oraz bierność. Być może zaniechasz to, co było ważne i planowałaś/-eś zrobić... )

Wpływają na Twoje relacje 

                                              ze sobą (raczej będziesz myślał/-a o sobie źle, niż dobrze; być może będziesz sobie dowalał/-a i oceniał krytycznie)

                                             z innymi (być może na tych, którzy są sprawczy i szczęśliwi będziesz patrzył/-a z zazdrością i irytacją, być może zaczniesz unikać spotkań, a może zaczniesz na innych warczeć własnym napięciem...)

                                            ze światem (prawdopodobnie zaczniesz patrzeć na świat przez okulary krytyki, markotności i ocen. Nagle więcej tematów chętniej skrytykujesz i mniej rzeczy Ci się spodoba... )

                                           z życiem (być może zaczniesz sobie myśleć, że to wszystko jest bez sensu, że Los się na Ciebie uwziął i że życie jest do bani, przeciwko Tobie... A od tego odechce Ci się wszystkiego jeszcze bardziej ... )

Twoje myśli wpływają na Ciebie!

Na to, kim jesteś i na jakość Twojego życia.

2. Spróbuj - sprawdź wpływ myśli.

Zapraszam Cię do prostego i krótkiego ćwiczonka. 

Spójrz na dany temat

- niech to będzie: Twoje obecne życie (możesz też wybrać/ wybierać sobie inne tematy) 

z 3 różnych perspektyw

1. perspektywy negatywu (wyszukiwania negatywności, wad, rys, braku, uchybień, niedogodności... )

2. perspektywy faktu - neutralna - patrzenia jakby okiem kamery, rejestrowania surowych danych, bez oceniania na plus, czy na minus.

3. perspektywa pozytywu (wyszukiwania pozytywności, wartości, sensu, piękna, powodów do wdzięczności, dobra, możliwości)

 

(np. perspektywa negatywu może zobaczyć stres, lęk, zamknięcie, zniewolenie, .... /// perspektywa neutralna zobaczyć może: nakaz zostania w domu, obniżone dochody, lekcje online, różne uczucia ... /// perspektywa pozytywu może zobaczyć, np. czas dla siebie, robienie tego, co lubię, sprawdzanie siebie w trudnej sytuacji, rodzina na kupie i bliskość, chodzenie w dresach i brak konieczności malowania się ... )

Techniczne wykonanie ćwiczenia:

1. żeby zająć umysł czymś - połóż przed sobą kartkę i napisz na niej (moje obecne życie)

2. weź 3 głębokie wdechy i wydechy i siądź w wybranym przez siebie miejscu i włącz w sobie perspektywę negatywu.

Patrz przez pryzmat tej perspektywy na swoje życie i mów sobie o nim w taki sposób (możesz mówić na głos, a możesz wewnętrznie). Możesz też to zapisać sobie. 

Potem zamknij na chwilę oczy i poczuj, co czujesz, gdy jesteś w tej perspektywie?

Jakie masz w sobie uczucia?

Jak się czuje Twoje ciało?

Jaki masz poziom energii i chcenia?

I zapamiętaj wpływ tej perspektywy na siebie.

A następnie otwórz oczy i weź 3 głębokie wdechy i wydechy 

i przesiądź się choć ociupinkę w inne miejsce, by zmienić perspektywę również geograficznie.

3. Punkt 2 powtórz dla perspektywy faktu/neutralnej i potem dla perspektywy pozytywu.

4. Gdy przejdziesz każdą z perspektyw, doświadczając jej - wykorzystując swoje doświadczenie z tego ćwiczenia, zadaj sobie pytanie:

KTÓRA PERSPEKTYWA JEST DLA MNIE KORZYSTNA?

I DLACZEGO?

I sobie na nie odpowiedz.

MASZ 100% WPŁYWU.

TWOJE MYŚLI KSZTAŁTUJĄ TWÓJ DOBROSTAN

wybierz je świadomie i potem świadomie pielęgnuj:

zatrzymuj te, które są niekorzystne

wzmacniaj te, które są korzystne

NIEZALEŻNIE OD OKOLICZNOŚCI ZEWNĘTRZNYCH/ LOSOWYCH/ ŻYCIOWYCH

___________________________________

 

 

niezależnie od tego, czy na teraz 

uwiera Cię przymus pozostania w domu

uwiera Cię praca na pierwszej linii frontu

jesteś sam/-a ze sobą w domu

masz ograniczone finanse

tracisz biznes

wkurzają Cię, że nie ma świąt takich, jak zwykle

czy ... cokolwiek innego, co akurat jest Twoją prawdą

wybieraj swoje myśli

bo one wpływają na wszystko

wpływają na Twoje samopoczucie

i na to, jak przejdziesz to,

na co nie masz wpływu

NAWET, GDY NIE MASZ WPŁYWU NA TO, CO ZEWNĘTRZNE 

-

MASZ 100% WPŁYWU

BO MASZ WPŁYW NA SIEBIE

zapisy: 603 088 679

dominika.swiatecka@wp.pl

  • Facebook App Icon
  • Twitter App Icon
  • Google+ App Icon
  • Instagram App Icon
  • LinkedIn App Icon